Säästab mootorit ja toitesüsteemi - unikaalne BY-Pass filter diiselmootoritele

Diiselmootorid on viimaste aastate jooksul arenenud edasi ja teinud suuri samme saavutamaks väiksemaid heitgaase ja madalamat kütuse tarbimist, samas on kütusefiltrid ja nende areng jäänud tähelepanuta. Nüüd on aga meil pakkuda unikaalne kütusefilter diiselmootoritele. - Filter vähendab nii kütusekulu kui ka mootori kulumist oluliselt, ütles Glenn Linden, Machinesupport Europe AB juhataja.

Kuna rõhk diiselmootorite pihustitel on mitu korda suurem nüüd, kui see oli vaid kümme aastat tagasi, siis sesa rohkem kulutab pihusteid neid läbiv mustus. Püüdlustes toota rohkem jõudu vähema kütusega peab kütus, et paremini põleda, ka paremini pihustuma. Selle saavutamiseks vähendati pihustite avasid, aga see muutis nad taas kergesti ummistuvateks, mis mõjutab taaskord põlemisprotsessi negatiivselt. Täiendavaks probleemiks on see, et tänapäeval segatakse tavalise diislikütusega biodiislit, lisaks aina soojenev kliima, mis suurendab kondenssi teket ning seeläbi bakterid ja vetikad õitsevad aastaringselt ning moodustub emulsioon. See ummistab filtreid ja mõjub tundlikele mootoriosadelei. Inglismaal võeti asi aga käsile, mootori- ja hüdraulikafiltrite tootja Kleenoil töötas välja nn. maailma esimese KleenFuel möödavoolufiltri diisel- ja biodiiselkütusele. Filtreid turustatakse Rootsis Machine Support Europe AB poolt ja Eestis Kleenoil Eesti OÜ poolt.


Filtrit saab kasutada igasugustel diiselmootoritega sõidukitel ja masinatel, ütleb Glenn Linden. Filtrielement koosneb spetsiaalsest tselluloosist, mis imab mitte ainult vett vaid eemaldab baktereid ning osakesed alla tuhandiku millimeetri. Kui filter on paigaldatud paagi tagasivoolule - kus kütus ringleb väga kiiresti - läbib kütus filtrit rohkem kordi enne kui see põletatakse. Seeläbi väheneb risk seisakutele, suureneb pihustite vastupidavus ja kütusepumba eluiga. Me oleme katsetatud ja tean, et see töötab, ütleb Glenn Lindén. Sõltumatud pikaajalised katsed viidi läbi ka Inglismaal. Kleenfuel filtriga sõidukid näitavad suurt parenemist nii kütusekulus, kütuse puhtuses kui ka heitgaasi kogustes. - Kütusekulu vähenes kuni 17 protsenti, sõltuvalt mootorist ja sõidukist ning mootori kulumine kütusest mõjutatud osadel vähenes juba kuni 93 protsenti, ütleb Glenn Linden.

Kleenfuel filter maksab 580 eur. Paigaldus on lihtne ja saab teha umbes tunniga. Filtrielemendid maksavad 70 eur ja neid tuleb vahetada 4-8 nädala järel sõltuvalt kasutamise intensiivsusest.

Et rohkem inimesi mõistaks millised on filtri eelised, siis on olemas võimalus testida filtrit 60 päeva. Kui te ei ole rahul, siis võtame selle tagasi ja tasute ainult testi ajal kasutatud filtrielementide eest.